סמסטר א’:
לימוד עקרונות הבסיס של התמקדות, הטמעה והפנמה של הפילוסופיה, העקרונות והפרקטיקה של התמקדות.
מתן כלים, מיומנויות, ניסיון וביטחון בהתמקדות וליווי מתמקדים כגישה המשתלבת בעבודה הטיפול הקיימת או עומדת בפני עצמה.
סמסטר ב’:
בסמסטר ב’ נלמד על המפגש של התמקדות עם מגוון המצבים האנושיים עמם מגיעים אנשים לטיפול וכיצד עבודה עם FELT SENSE מאפשרת שינוי וריפוי במצבים כגון טראומה, ביקורת פנימית, חסימה לפעולה והילד הפנימי.
עיקרו של שלב זה הינו להעמיק את הלימוד ולגבש כלים שמטרתם לסייע לחיים לזרום במלוא עוזם ולא רק להתקיים לנוכח המעטפות, המסכות, הקשיים, ההגנות והאירועים ההיסטוריים שלנו.
הסמסטר יעמיק את תרגול ההתמקדות לבניית מיומנויות וביטחון והעמקת התהליך האישי, נעמיק ונפגוש בקצוות של עצמנו -בכוחות הבריאה, הצמיחה, האמונה ואהבת עצמו לצד המקומות החשוכים והאפלים הקיימים בו, והיכולת להעביר את הזולת בתהליך.
נמשיך ונעמיק את יכולתנו להגיע לקשר מאד עמוק ואותנטי עם עצמי וליכולת להיות בקשר עם כל חלקי העצמי. נדע כיצד לגעת בחומרים מורכבים בצורה נגישה ואף נעימה, למרות מורכבותם. נלמד ונקבל בטחון בהנחיה של אנשים אחרים בתהליך ההתמקדות, לצד תהליך עומק אישי.
סמסטר זה בנוי משלוש מודולות:
א. התמקדות במצבי טראומה – ליווי סשן של עבודה בטראומה
מהי טראומה – תיאוריה וכיצד ניתן לזהות מצב טראומטי אצל המתמקד.
- תגובת המוח לארוע טראומטי
- המושגים: בריחה, לחימה, קפאון, עירור יתר, אקטיבציה, דיסוסיאציה, הכווצות, התנתקות, מערבולת הטראומה, מערבולת הריפוי, פריקה, משאבים, חלון הסבילות, פנדולציה, טיטרציה ועוד.
- כיצד משלבים עבודה במצבי טראומה עם תהליך התמקדות “רגיל”
ב. התמקדות במצבים של חסימה לפעולה
חסימה לפעולה הינו מצב שכיח בחיים שלנו. יש לנו חסימות על עניינים “גדולים” או מהותיים כמו קושי לסיים תואר, חסימה לעסוק בפעילות גופנית, לעבור לתזונה בריאה, ליצור (לכתוב, לרקוד, לנגן ועוד), לפתוח או להגדיל את הקליניקה, ללמד, לנוח, לצאת לטיול סביב העולם – או להתקשר / לשלוח מייל. להתמקדות יש הרבה מה להציע בנושא זה. נקודת המוצא הינה שמתחת לחסימה יש אוצר שמחכה שנגלה אותו.
ג. התמקדות עם ביקורת פנימית הרסנית
ד. עבודה עם “הילד הפנימי"
לילדות שלנו השפעה מעצבת על חיינו. אבל, כשם שחיינו עוצבו בעבר כתגובה לאנשים ולאירועים שקרו בעברנו, אנו יכולים לפסל ולעצב את אישיותנו מחדש, דרך ההבנה של מה שקרה לנו אז והפנמה של חוויה מתקנת ובריאה. כמו כן נילמד לזהות את המרכיבים של התקשרות בטוחה, כיצד ניתן להתמקד על חוויה זו ומציאת חוויה מתקנת.
ה. התמקדות כמפתח לשלום פנימי
תעודה:
בסיום שלב זה יעמדו המשתתפים בתנאים לקבלת תעודת Proficiency as Focusing Partner מטעם המרכז הבינלאומי להתמקדות בניו יורק.
* התעודה בתשלום אגרת הצטרפות בנפרד ישירות למכון הבינלאומי להתמקדות.
לקריאה ועיון בסילבוס קורס אונליין – לחצו כאן
לקריאה ועיון בסילבוס קורס פרונטלי – לחצו כאן
מועדי המפגשים:
התמקדות (אונליין) – ירדן כרם, ימי א', 17:30 – 20:30 |
התמקדות א' |
מפגש 1 |
27.10.24 |
התמקדות – רעיונות מרכזיים מושגי יסוד |
מפגש 2 |
3.11.24 |
שפת הנוכחות |
מפגש 3 |
10.11.24 |
עקרונות ההדהוד – א' |
מפגש 4 |
17.11.24 |
עקרונות ההדהוד – ב' |
מפגש 5 |
24.11.24 |
הזמנות של יצירת המגע – א' |
מפגש 6 |
1.12.24 |
הזמנות של העמקת המגע – א' |
מפגש 7 |
8.12.24 |
הזמנות של העמקת המגע – ב' |
מפגש 8 |
15.12.24 |
שיעור עם דני שראל: תהליך התמקדותי כתהליך הכלה |
מפגש 9 |
22.12.24 |
התחושה אודות התחושה, מה עושים כאשר מגיעים כמה נושאים |
דילוג חנוכה |
29.12.24 |
|
מפגש 10 |
5.1.25 |
הזמנות של סוף הסשן ומה עושים כאשר סשן הסתיים |
מפגש 11 |
12.1.25 |
רוצה ולא רוצה – יחסים מורכבים בעולם הפנימי |
מפגש 12 |
19.1.25 |
ההזמנות של יוג'ין ג'נדלין |
שריון השלמה |
26.1.25 |
|
חופשת סמסטר |
2.2.25 – 9.2.25 |
|
התמקדות ב' (הסמכה) |
מפגש 1 |
16.2.25 |
התמקדות עם ביקורת פנימית הרסנית |
מפגש 2 |
23.2.25 |
טראומה – א' |
מפגש 3 |
2.3.25 |
טראומה – ב' |
מפגש 4 |
9.3.25 |
טראומה – ג' |
מפגש 5 |
16.3.25 |
שיעור עם דני שראל: תהליך התמקדותי כהזמנה למשחק |
מפגש 6 |
23.3.25 |
טראומה – ד' |
מפגש 7 |
30.3.25 |
חסימה לפעולה – א' |
מפגש 8 |
6.4.25 |
חסימה לפעולה – ב' |
דילוג פסח |
13.4.25 |
|
מפגש 9 |
20.4.25 |
חסימה לפעולה – ג' |
מפגש 10 |
27.4.25 |
שיעור עם דני שראל: תהליך התמקדותי בתוך טיפול נפשי |
מפגש 11 |
4.5.25 |
הילד הפנימי וחוויה מתקנת |
מפגש 12 ואחרון |
11.5.25 |
התמקדות והתקשרות בטוחה ופרידה |
שריון השלמה |
18.5.25 |
|
מועדי המפגשים – קורס פרונטלי:
התמקדות (פרונטלי) – ירדן כרם, ימי ב', 17:30-20:30 |
התמקדות א' |
מפגש 1 |
28.10.24 |
התמקדות – רעיונות מרכזיים מושגי יסוד |
מפגש 2 |
4.11.24 |
שפת הנוכחות, עקרונות וחשיבות ההדהוד בתהליך ההתמקדות |
מפגש 3 |
11.11.24 |
עקרונות ההדהוד, המשך + הזמנות ראשונות של יצירת קשר עם התחושה |
מפגש 4 |
18.11.24 |
הזמנות נוספות של יצירת מגע וקשר ראשוני עם התחושה |
מפגש 5 |
25.11.24 |
הזמנות של העמקת המגע – לב הסשן |
מפגש 6 |
2.12.24 |
הזמנות של העמקת המגע – לב הסשן – המשך |
מפגש 7 |
9.12.24 |
התחושה אודות התחושה, מה עושים כאשר מגיעים כמה נושאים, ניהול נכון של סשן של התמקדות בזכות ההקשבה לכל החלקים |
מפגש 8 |
16.12.24 |
הזמנות של סוף הסשן |
מפגש 9 |
23.12.24 |
מה עושים אחרי שסשן התמקדות הסתיים |
דילוג חנוכה |
30.12.24 |
|
מפגש 10 |
6.1.25 |
רוצה ולא רוצה – יחסים מורכבים בעולם הפנימי |
מפגש 11 |
13.1.25 |
הזמנות נוספות של העמקת המגע |
מפגש 12 |
20.1.25 |
איך להציג את ההתמקדות לאדם חדש, סולו פוקוסינג, התמקדות ושפה, התמקדות מול גישות טיפוליות מקובלות |
שריון השלמה |
27.1.25 |
|
חופשת סמסטר |
3.2.25-10.2.25 |
|
התמקדות ב' (הסמכה) |
מפגש 1 |
17.2.25 |
התמקדות עם ביקורת פנימית הרסנית |
מפגש 2 |
24.2.25 |
טראומה – מה קורה בגוף במצבי טראומה |
מפגש 3 |
3.3.25 |
טראומה – עקרונות העבודה לפריקת אנרגיה טראומטית |
מפגש 4 |
10.3.25 |
טראומה – הדמיון ככלי טיפולי בשילוב על המשמעות המורגשת |
מפגש 5 |
17.3.25 |
הילד הפנימי והורות עצמית – חמוטל שפיצר |
מפגש 6 |
24.3.25 |
התמקדות כמפתח לשלום פנימי – חמוטל שפיצר |
מפגש 7 |
31.3.25 |
טראומה – עבודה עם ה fight, flight, freeze |
מפגש 8 |
7.4.25 |
חסימה לפעולה – עקרונות העבודה |
דילוג פסח |
14.4.25 |
|
מפגש 9 |
21.4.25 |
חסימה לפעולה – תרגולים נוספים |
מפגש 10 |
28.4.25 |
חסימה לפעולה – לב העבודה עם מצבים של חסימה |
מפגש 11 |
5.5.25 |
הילד הפנימי וחוויה מתקנת |
מפגש 12 |
12.5.25 |
התמקדות והתקשרות בטוחה ופרידה |
שריון השלמה |
19.5.25 |
|
לפרטים נוספים ולהרשמה
מוזמנים.ות להשאיר פרטים בעמוד זה או ליצור עמנו קשר בטלפון
03-5495149 בוואטסאפ או במייל: mindbody@mindbody.co.il